|
Yleistä jauhantaa !
| |
Divinesia | Date: Monday, 06.April.2009, 12:35 | Message # 136 |
<3
Group: Kovin Järjestysmies
Status: Offline
| 8.5 yläasteen keskiarvo, ruotsista kutonen. suck it! :)) lukiossa tippuki tuo keskiarvo johonki 7,6... Siellä ois sitä työtä jo vaadittu. (ruotsista hikisesti vitonen)
When darkness falls we are reborn
|
|
| |
Bend3r | Date: Monday, 06.April.2009, 12:57 | Message # 137 |
Ghoul
Group: SupR
| lol yläaste kerkiarvo 6.8, ruotista amikses 1
Its been so long since i have touched you I cant remember how it feels To have your loving arms around me This is the pain i’ve never healed
|
|
| |
Ryan | Date: Monday, 06.April.2009, 14:29 | Message # 138 |
Acolyte
Group: Ulkopuolinen
| Peterralta vähän outoa tekstiä... Esimerkiksi AMK:hon hakiessa saa ison osan pisteistä lukion päättötodistuksen ja ylioppilastodistuksen numeroista/kirjaimista. Yliopistoon pääsyyn nuo eivät suoraan vaikuta, mutta kukaan ei varmaan kiistä, että L:n saksasta kirjoittaneen on helpompi päästä saksan pääsykokeesta läpi, kuin sellaisen joka on kirjoittanut kyseisestä aineesta A:n. Quote (peterra) Tämä on hirveää, Eh..? Meinaat että kun haet valmistuttuasi töihin, niin työantajan pitäisi kysellä 10 vuotta vanhoja yläasteen numeroita? :D Toisekseen voidaan sanoa, että työantajia ei tietenkään kiinnosta ne numerot niin paljoa kuin se millainen tyyppi hakija on. Kuka esim. palkkaisi tulkin tehtävään jonkun täydelliset numerot omaavan hissukan joka ei uskalla puhua ihmisille. Tähän ja tuohon esimerkkiin kaveristasi voi vaan todeta, että Menestys koulussa =/= Menestys elämässä Quote (Pelur1) Famo, onko tää clan BoW joku myöhästyny aprillipila? :DD Kyllä sitä tuolla Fin-1:llä mainostettiin. Taisi olla sama janari jolla oli oli clan koft joku aika sitte. Karpo nyt vaihetaan klaania!! :D
Message edited by Ryan - Monday, 06.April.2009, 14:29 |
|
| |
peterra | Date: Monday, 06.April.2009, 15:07 | Message # 139 |
Acolyte
Group: Ulkopuolinen
| Ryan teen ihan vaan peruslaatusen omaan kokemukseen perustuvan näkemyksen. AMK:ssa voi saadakin pisteitä joillakin lukion numeroilla se on totta, mutta yleensä tämmöiset "pinkot", jotka haluaa nimenomaan täydelliset numerot ja hienon palan paperia on nimenomaan suuntauntunut opiskelemaan yliopistoon. Mä en tiedä, koska saksan pääsykoe perustuu puhtaasti pääsykoekirjaan, ja niistä asioista mä en ollut kuullut yhtikäs mitään koko lukiossa, mistä siinä kirjassa puhuttiin. Niin on monissa paikoissa, että lukiossa saavutettu tieto ei hyödytäkään yllättäen siellä mihin on hakemas vaan pitää lukea vaan pääsykoekirjaa huolella ja opetella ne asiat. En usko, että se joka kirjoitti saksasta L:n tiesi yhtään sen paremmin kuin minä niistä asioista mistä se pääsykoe kirja kerto, koska meillä niistä ei ollut puhuttu sanaakaa lukiossa. Kaikki piti opetella siitä mitä osasi.. Toki jossai yksittäisessä kielioppiosiossa se L:n kirjoittanut voi menestyä paremmin, mutta se taas on koko kokeen pisteistä 1/6, joka ei paljoa lohduta jollei osaa niitä toisia asioita. Sanon vaan sen, että yläasteella ja lukiossa monet opettajat jopa painottaa sitä että "näistä numeroista on teille hyötyä" ainakin meillä niin tehtiin. Myöhemmin kun itse on siinä pääsykoetilantees ja näkee kaverit ja mitä ne hakee, ei voi kuin sanoa että se on puhdasta kusetusta opettajien tasolta. Miksi sä luulet, että jatkuvasti on käynnissä keskustelu "pitäisikö lukion arvosanoilla päästä suoraan opiskelemaan" jos tää asia olis noin yksioikoinen? ei se ole. Niillä numeroilla sä saat hienon paperin itsellesi jolla voit sen 6 kuukautta lukion loppumisen ja armeijan välillä kerskailla, sen jälkeen se on ns. ohi on ketään ei kiinnosta ja ne vaan unohtuu eikä kukaa niitä enää missää kysele. Niin se vaan menee. Musta vaan tuntuu, että monet nuoremmat henkilöt, jossain yläasteella esimerkiksi on hyvinkin valmiita väittelemään siitä että ne kyllä hyötyvät niistä numeroistaan tulevaisuudessa ja ne uskoo siihen itsekin kuin kiveen, sitten ne joutuu pettyyn kun ne huomaa ettei elämässä niillä numeroilla saavutakaan kaikkea sitä mitä luulisi. Armeijan alussa pidin itseäni hyvinkin "järkevänä" ihmisenä kun olin käynyt lukion ja olin ollut siihen mennessä elämässäni niin menestyvä kaikes mahdollises. Pidin itseäni siltä pohjalta jotenkin etuoikeutetusti parempana kuin kaikkia muita, mutta vasta oikeasti siellä mun itsetuntoon iski se, että tajusin ettei se tee musta mitenkään erikoisempaa tai arvokkaampaa kuin kenestäkään muusta, millaisia numeroita olen saanut ja se ei tee musta yhtään sen järkevämpää kuin kenestäkään muusta. Mun mielestä lukio on hieno laitos, se on yleissivistä koulutus, mutta millekään alalle se ei varsinaisesti luo osaajia tai ymmärtäjiä. Asioiden osaaminen, käsittäminen ja ymmärtäminen ei ole mitenkään koulunumeroihin kiinnittynyt asia. Olen huomannut sen vasta sitten kun muistelen kuinka kateellinen olin aikanaan yhdelle tyypille yläasteel ku se sai aina englannin kokeesta kymppejä ja kaikista kokeista aina kympin ja todistukseen myös kympin. Sitten aikanaan lukiossa satuttiin samaan aikaan muutaman ulkomaalaisen kanssa juttusille ja se kaveri ei saanut edes yhtä kunnollista lausetta väännettyä englanniksi ja mä jouduin kuljettaan sitä keskustelua ja osasin paljon sujuvammin puhua niiden kanssa näennäisesti "huonommalla" englannilla mitattuna kouluarvosanoissa. Se vaan nostaa sen esiin, että koulumenestyksel monet myös huijaa itseään ja luulee että ne osaa jonkin asian kun todellisuudessa joku "laiskempi" mutta kuitenkin "taidokkaampi" osaakin tositilantees paljon paremmin. Vihaan valehtelua eniten tässä maailmassa, ja mun mielestä meidän tän hetkinen yhteiskuntajärjestelmä juurikin peruskoulun kohdalla ruokkii valehtelemista ja näennäistä palkitsemista joillakin numeroilla eikä niinkään keskity painottamaan todellisen taidon asemaa.
I believe in God, I only spell it nature!
|
|
| |
Ziibii | Date: Monday, 06.April.2009, 15:47 | Message # 140 |
Acolyte
| Oon peterran kanssa samaa mieltä.Ne numerot ne on vaa mustetta paperilla eikä ne oikeastaa kerro yhtään kyseisestä ihmisestä,korkeintaan sen kuinka hyvin on pystyny miellyttämään koululaitosta,opettajia ja yhteiskuntaa.
|
|
| |
Chef | Date: Monday, 06.April.2009, 16:11 | Message # 141 |
Group: Removed
| Quote (peterra) kuinka kateellinen olin aikanaan yhdelle tyypille yläasteel ku se sai aina englannin kokeesta kymppejä Meillä sama tilanne paitsi, että ajattelin ei vittu mikä nörtti ja aine oli matematiikka. Ei paljoa kateellisuutta ollut =D. En pystyis itse kuvittelemaankaan olevinaan kateellinen jostai koulunumeroista. Päinvastoin ajattelin, että eikö tuolla ole muuta tekemistä kuin lukea. Kuka vaan voi saada hyviä numeroita melkeinpä mistä tahansa aineesta jos jaksaa vain lukea ei se taitoa vaadi.
|
|
| |
Anaking | Date: Monday, 06.April.2009, 17:51 | Message # 142 |
Ghoul
| Divin kuvaus sopii myös täydellisesti muhun :) Peterralle sanon sen, että kyllä niillä numeroilla jotakin tekee. Peruskoulujen jälkeen on hankala päästä paskoilla numeroilla sille alale minne haluaa amikseen. Joissain on tosin pääsykoe, mutta kyllä sen yli 7,5-8 keskiarvon tarvitsee. Putkimieheksi opiskelemaan tarvitsee yli 8 keskiarvon ja onnistuneen pääsykokeen, kun taas kivimieheksi voi päästä 5 keskiarvolla. Riippuu paljolti siitä miten suosittu ala on ja missä päin Suomea koulu sijaitsee. Normaaliin lukioonkin tarvitsee kohtuullisen keskiarvon tämäkin tietysti riippuu paljon lukiosta ja sen tasosta. Lammin lukiossa, jota itsen käyn tarvitsee 7 keskiarvon, jotta pääsee sisään. Eli ei mikään huima vaatimus jos viitsii peruskoulun vetää kunnialla läpi.
I am ninja!
Message edited by Anaking - Monday, 06.April.2009, 17:57 |
|
| |
Chef | Date: Monday, 06.April.2009, 17:57 | Message # 143 |
Group: Removed
| Jos joku ala vaatii, vaikka keskiarvon 6,5 niin se on ihan sama onko se sun keskiarvos tasan 6,5 vai tasan 10 kun jokatapaukses pääsee ja sen jälkee sun peruskoulutokaria ei kysytä enää misään.
|
|
| |
Anaking | Date: Monday, 06.April.2009, 18:02 | Message # 144 |
Ghoul
| Mutta jos keskiarvo onkin 6 niin et pääse. Mutta tosiaan tämän jälkeen sillä peruskoulutokarilla ei tietääkseni tee mitään.
I am ninja!
Message edited by Anaking - Monday, 06.April.2009, 18:04 |
|
| |
taisteluorava | Date: Monday, 06.April.2009, 19:35 | Message # 145 |
Ghoul
Group: Kovin Järjestysmies
| Kaikki riippuu tosiaankin että mitä tulevaisuudessa haluaa. Esimerkiksi hyviin lukioihin vaaditaan jo 8-9 lukuaineiden keskiarvoa. Joihinkin ammattikouluihinkin minimi saattaa olla esimerkiksi 7. Itse vedin peruskoulun läpi 7,3 keskiarvolla (kaikki aineet), lukuaineet olivat huonoja, mutta taas käytännön aineet (puutyöt/liikunta yms) oli sitten 9 paikkeilla. Peruskoulun jälkeen menin sitten ammattikouluun, jonne pääsi oikeastaan kaikki ketkä sinne haki. Itselläni oli 1. ja 2. vaihtoehtoina ammattikoulu, ja 3. lukio. Ammattikoulu sitten olikin sellanen lastentarha, ja sieltä pysty taktisesta vetämään pelkkiä vitosia (paras arvosana) helposti. Osa taas veti pelkkiä ykkösiä, koska olivat absoluuttisesti idiootteja :). Ammattikoulusta pääsin keskiarvosanalla 4.52 (vaikka läksyjä en tehnyt koko ammattikoulun aikana, enkä paljoa kokeisiinkaan lukenut). Eli voitte vain kuvitella kuinka epäreilua tämä on. :) Nyt sitten on hakemus ammattikorkeakouluun laitettu, ja pääsykokeisiin pitäisi tässä työn ohella lukea. Siellä sitten toivottavasti pääsee lojumaan sen neljä ja puol vuotta jonka opinnot kestävät. Ja näin kouluja käyneenä voin sanoa että kyllä niihin kokeisiin kannattaa oikeasti lukea, jos se on ainut keino saada parempia arvosanoja. Se, että luet 30 minuuttia koealuetta, saattaa muuttaa kokeen numeroa huomattavasti. Muilla omia kokemuksia? : )
|
|
| |
Rumiluz | Date: Monday, 06.April.2009, 20:57 | Message # 146 |
Ghoul
| Ei niistä numeroista mitään haittaa ole, ja lukioon pyrkiessä niillä on totta kai merkitystä. Sen jälkeen merkitys tippuu. Ammatikorkeaan hakiessa tarvitset tarpeeksi lähtöpisteitä, että pääset pääsykokeeseen. Lähtöpisteet muodostuvat mm. lukion todistuksesta, mutta siinä on paljon muutakin. Yliopistoiden pääsykokeissa on koepistekiintiö ja yhteispistekiintiö. Tyhmempikin tajuaa että koepistekiintiöstä mennään sisään pääsykokeessa jaettujen pisteiden kautta ja yhteispistekiintiöstä mennään sisään yo-todistus + koepisteet. Käytännössä yhteispisteet koskevat vain kuuden L:n kirjoittaja, ja hyöty on se että pääsykokeesta ei tarvitse saada ihan yhtä paljon pisteitä. Tosin hyöty on korkeintaan muutaman pisteen luokkaa, ja kirjat joutuu jokainen opettelemaan. Itse haistatin paskat kouluun panostamiselle lukiossa, tosin sieltäkin pääsin ulostautumaan päälle seiskan keskiarvolla sekä kahden M:n ja kahden C:n kirjoittajana. Noilla papruilla ei tee yhtään mitään, joten nyt on hävytön pänttäys käynnissä. Tärkein saavutettava hyöty peruskoulussa on mielestäni yleissivistys ja oppimiskeinot, joita kyllä tarvitsee myöhemmissäkin opiskelussa. Peruskoulu myös muokkaa sinua tehokkaasti, joten jos haistatat koululle vitut jo ala-asteella se tulee heijastumaan myöhempäänkin elämääsi. (Henk. koht. mielipide, älkää lynkatko pliis)
|
|
| |
Ninpou | Date: Tuesday, 07.April.2009, 05:24 | Message # 147 |
Fiend
| Quote (Bend3r) lol yläaste kerkiarvo 6.8, ruotista amikses 1 rofl älä kopioi o.o
http://www.youtube.com/watch?v=g9mVkhCCOgI JONSUUU !
|
|
| |
Bend3r | Date: Tuesday, 07.April.2009, 07:01 | Message # 148 |
Ghoul
| )? en mä mitää luntannu oo
Its been so long since i have touched you I cant remember how it feels To have your loving arms around me This is the pain i’ve never healed
|
|
| |
Misha | Date: Tuesday, 07.April.2009, 15:22 | Message # 149 |
Abomination
| wohoo 8- enkunkokeesta \.../
|
|
| |
Smokn | Date: Sunday, 10.May.2009, 13:20 | Message # 150 |
Ghoul
| Rakas Chico kissa kuoli perjantaina.. aika haikeet fiilikset näin äitienpäivän kunniaks :/
Aravirta Peltonen-Pirnes-Hentunen AJ.Niemi - Mr. X Riksman '2miljoonan euron Jokerien ykköskenttä 2009-2010'
|
|
| |
| |