Micronae Supremacy
Site menu
Replat
  • sdf
  • Arir vs Adrenalin 2
  • Arir vs Adrenalin 1
  • Arir vs Silver game 2
  • Arir vs Silver game 1
  • Esl Divi-cong game 3
  • Esl Divi-Cong game 1
  • Statistics

    Total online: 1
    Guests: 1
    Users: 0
    Login form
    Main » 2009 » February » 14 » Peterran mietteitä WC3- skenen nykytilanteesta ja tulevaisuudesta
    02:34
    Peterran mietteitä WC3- skenen nykytilanteesta ja tulevaisuudesta
    Tästä aiheesta pidin jo henkevän puheen Santulle eilen ja nyt voisin toistaa sen parhaita kohtia tänne henkilökohtaisesta mielipiteestäni;
    Tämä on monella todella kaukaiselta tuntuva asia, mutta se on fakta, että e-sport scene on erittäin pahasti sidoksissa maailmantalouden tilanteeseen. Sponsoroivat firmat eivät yleensä ainakaan euroopassa ole pistäneet koko toimintaansa e-sporttiin kiinni, tarkoittaa sitä siis, että e-sport ei pysty pitämään yllä toimintaansa, kun sponsorit lähtee ensimmäisenä hankkimaan firmalle lisätuloja miinustamalla ei-pakollisista rahan sijoituskohteista. Tässä tilanteessa ne ensimmäisenä irrottautuu sponsoroimasta klaaneja ja siirtyy sponsoroimaan yhtä pelaajaa tai paria pelaajaa, määrärahoja pienennetään joka tapauksessa. MYM on ensisjainen syyllinen siihen, että se nousukauden aikana nostatti pelaajiensa hinnat niin korkeiksi että ne pysty haalimaan maailman parhaan tiimin, jolloin koko scene toisti sen peräs, eli hyvät pelaajat alkoi vaatimaan yhtä kovaa palkkaa kuin mymin jätkät että ne pysyy mukana toiminnassa. Tämä johtikin sitten taloustilanteen huonontuessa siihen, että koko MYM-organisaation määrärahoja supistettiin ja veikkaisin että pelaajat eivät suostuneet luopumaan palkastaan tai toisistaan, joten luonnollisempi ratkaisu oli lopettaa koko tiimi. Tämä kuvio on toistunut käytännössä koko saksalaisen scenen klaaneissa, saksalaisvetoinen super-klaani vaihto koko lineuppinsa parhaassa nousujohteessa (mtw oli ykkösklaani tän seasonin wc3l:ssä ja pelaajat oli vahvas shapes) mutta ylläpito ei yksinkertaisesti riittänyt ja koko homma palautettiin saksalaiskäsiin (joka luonnollisesti oli vaan sceneen läpitullut peitetarina, jotta todelliset syyt eivät näkyis) eli selitys oli "halutaan takaisin kotimaisille juurille" ei suinkaan, sponsori sen sijaan halusi rahansa parempaan käyttöön ja tiimi joutui tyytymään halvempiin kotimaisiin pelaajiin. Tämä suhdanne jatkuu nyt ainakin seuraavan 2 vuotta, tiimejä tulee kuolemaan kun sponsorit vie rahansa rahastoihin tai sijoittaa ne työvoimaansa toisin kuin noususuhdanteessa. Se toinen pommi warcraftin scenelle on se, että jos määrärahat jo nyt alkaa olla pelaajille pro-tasolla tiukilla, sitä on turha odottaa, että kun tulee kilpaileva scene, starcraft II, warcraftin scene pystyy ylläpitämään itseään. Se jo riittää, että parhaat pelaajat siirtyy starcraft 2:n, ne vie faninsa sinne mukanaan halusitte tai ette. Pelaajien muka jäljellä olevat sponsorit siirtyy starcraftiin ja syntyy yhtenäinen isompi starcraft/war3 commmunity starcraft II:n megacommunity. Sitä mukaan si warcrafti heitetään kaikista isoista turnauksista pihalle ja pelaajien sponsorointi päättyy. Jäljelle jäävät funpelaajat ja ne jotka oikeasti haluaa pelaa tätä, kilpailuhenkisyys katoaa ja ne jotka haluaa pelitunneillensa vastinetta (tai saavuttaa pro:n tason) siirtyvät scenen mukana sinne missä rahaa vielä on tarjolla. Täysin warcrafti ei kuole vielä moneen vuoteen, aina löytyy funpelaajia ladderista kuten nytkin, mutta se pääpainotteinen koordinoitu treenaaja-solo-pelaajakanta kyllä siirtyy aivan täydelllisenä starcraft II:n. Monet sanoo, että kattokaa stacraft 1:sta ja mikä scene sillä on hengis vielä 10 vuotta releasen jälkeen. Tää on hyvä pointti, mutta valitettavasti warcrafti ei ole kiinassa EIKÄ koreassa edelleenkään nyt niin iso hitti kuin starcraft on/on ollut. Pelkästään se, että koko korean kansakunta käyttää starcraftia lähes markkinatuotteena ja maansa symbolina on syy siihen, minkä takia starcraftin scene on pysynyt koossa koko tän ajan ja kilpailu on edelleen kovaa. Mutta warcrafti ei ole missää maassa noussut kansalliselle tasolle, ei edes kiinassa, joka oli sen viimeinen toivo. Pelaajakunta ei vaan yksinkertaisesti riitä ylläpitämään sceneä yllä, varsinkin kun euroopassa pelaajat ihan oikeasti karkaa uusiin peleihin. Starcraftin stoori ei siis toistu warcraftin kohdalla valitettavasti eli scene kyllä kuolee ja tipahtaa isoista turnauksist välittömästi kun starcraft II ponnahtaa pihalle.
    Views: 340 | Added by: Akee | Rating: 5.0/1
    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]
    Tag Board
    Linkit
  • ESL
  • EPGL
  • replayers
  • onkohan tämä ice/icl
  • gosugamers
  • wcreplays
  • SANOKAA MUITA JOS TULEE MIELEEN !!!
    Search
    Calendar
    «  February 2009  »
    SuMoTuWeThFrSa
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    Foorum kommentit
  • Meitsi on Misha
  • Magic: The Gathering
  • Murhaavia biisejä
  • Postatkaa peniksiä! ... Eiku siis...
  • Hauskoja linkkejä tähän
  • Bend3r's Guide how to Get Laid
  • DotA
  • Etsitään kaunista waifua
  • sNoni avautumis paska tänne!!!
  • Parhaat unet.
  • Copyright MyCorp © 2024Make a free website with uCoz